Siirry sisältöön
Näytteilleasettajille Näytteilleasettajan opas

Näytteilleasettajan opas

Energiamessut

Tärkeät infot ja päivämäärät

  • Päivitä yritysprofiilisi eShopissa mahdollisimman pian jotta kävijät pääsevät ajoissa tutustumaan tapahtumassa mukana oleviin yrityksiin.
  • Tarkista näkyvyysnimi 25.9.2024 mennessä, jotta se ennättää painettuun messuinfoon/opasteisiin.
  • Jos olet tilannut tai osastoosi kuuluu graafisia tuotteita, muistathan toimittaa tarvittavat aineistot osoitteeseen aineisto@expotec.fi viimeistään 22.9.2024. Tämän jälkeen tulleista muutoksista veloitamme normaalin hinnaston mukaisesti. Katso aineisto-ohje >>
  • Suunnittele ja tilaa osastolle tarvittavat rakenteet ja kalusteet viimeistään 29.9.2024, niin saat tuotteet edullisimmin.
    • 13.9.2024 hinnat nousevat 20 %  
    • 30.9.2024 hinnat nousevat 50 %  
    • 15.10.2024 hinnat nousevat 100 %  
  • Ravintolapalvelut
    • Tilaa osastotarjoilut viimeistään 11.10.2024
    • Tilaa lounas- ja kahvilipukkeet viimeistään 17.10.2024
    • Tilauslomakkeet löydät eShopin työtilan etusivulta.

Tiistai 22.10.2024 klo 9-17
Keskiviikko 23.10.2024 klo 9-17
Torstai 24.10.2024 klo 9-16

Osastojen huoltoaika joka aamu klo 8-9.

Rakentaminen:
Lauantai 19.10. klo 8-18
Sunnuntai 20.10. klo 8-18
Maanantai 21.10. klo 8-22

Sisäänkäynnit: Pääsisäänkäynti ja Pohjoinen sisäänkäynti

Huolto-ovet:
2, 8, 9 (A-halli): auki 19.-25.10.
3, 6 (E-halli) avoinna: auki 19.- 25.10. 

Olemme varanneet hotellihuonekiintiöitä useasta Tampereen hotellista. Katso koko lista tästä ja varaa huoneet varaustunnusta hyödyntäen.

Sokos hotelsien kiintiöt täynnä.

Rakenteet, kalusteet ja messuosastot – Expotec Oy
Aleksi Rainevuo puh. 040 767 6397, aleksi.rainevuo@expotec.fi

AV-tekniikka, kattoripustukset – Creative Technology Finland Oy
messut.tampere@ct-group.com

Ravintolapalvelut: Osastotarjoilut, ruoka- ja juomalipukkeet – Finnresta
Asiakaspalvelu: p. 040 504 0530, asiakaspalvelu@finnresta.fi

Siivous ja jätehuolto – SOL Palvelut Oy
Katja Poltojainen, p. 040 520 8872, katja.poltojainen@sol.fi

Sähkö – Messusähkö Oy
Jussi Tamminen, p. 044 366 6080, messusahko@messusahko.fi

Logistiikkapalvelut – Suomen Event Logistics
David Palomo, p. 050 430 7082, david@suomeneventlogistics.com

Vihersomisteet – Vihersisustus Bueno Oy
Johanna Helin, p. 050 911 3417, johanna.helin@bueno.fi

Tiedonkeruu, kyselylomakkeet – ContactMate Events
0207 856 700, myynti@contactmate.fi

Näytteilleasettajan tärkein työkalu! eShopin kautta voit hoitaa tilaukset ja kaikki muutkin messuosallistumiseen liittyvät tehtävät helposti ja nopeasti.

Rekisteröitymispolku:

1. Mene osoitteeseen https://eshop.expomark.fi/registration
2. Täytä pyydetyt tiedot lomakkeelle. Käytä samaa sähköpostiosoitetta mihin lähetimme tämän viestin.
3. Rekisteröitymisen jälkeen sähköpostiisi tulee viesti. Vahvista käyttäjätili klikkaamalla viestissä olevaa vahvistuslinkkiä. Tilisi aktivoituu.
4. Kun olet vahvistanut käyttäjätilin, voit kirjautua sisään etusivulta https://eshop.expomark.fi/

Kirjauduttuasi palveluun näet etusivulla tuleviin tapahtumiin osallistumiset. Valitse osallistuminen ja pääset hoitamaan messuvalmisteluja.

HUOM! Aluksi vain yrityksenne ilmoittamalla yhteyshenkilöllä on pääsy eShopiin. Työtilassa voi kuitenkin jakaa käyttöoikeuksia kollegoille tai rakentajalle. Tämä tapahtuu kohdassa Lisää käyttäjiä. Kun henkilö on lisätty, hän saa järjestelmästä sähköpostin, jossa on ohjeet rekisteröitymiseen.

Pidimme näytteilleasettajien infotilaisuuden verkossa 28.8. klo 13-14. Infossa käytiin läpi muun muassa eShop-verkkopalvelua, tapahtuman markkinointia sekä muuta tapahtuman tietoa.

Infon aineisto sekä tallenne on lähetetty sähköpostiin ja nämä löytyvät myös eShopin etusivulta.

Viestintä ja markkinointi

Kerro kävijöille mitä osastollanne tapahtuu – päivitä tiedot osasto-ohjelmasta 

Kävijät etsivät etukäteen tietoa messujen tarjonnasta ja siitä, mitä messuosastoilla tapahtuu. Ohjelma voi olla mm. tuote-esittelyitä, puheenvuoroja, tutoriaaleja, musiikkiesityksiä, haasteita, kilpailuja jne.  

Ilmoita ohjelmasta eShopissa kohdassa Ohjelma, niin se julkaistaan tapahtuman nettisivuilla ja saat ilmaista näkyvyyttä ohjelmallenne. 

Kaikki tapahtumassa mukana olevat näytteilleasettajat on julkaistu tapahtuman nettisivuilla. 

Listaan päivittyy se yrityksen nimi, jonka olette ilmoittaneet myyntipäällikölle vahvistaessanne osallistumisen tapahtumaan. Jos haluatte muuttaa näkyvyysnimeä, voi sen helposti käydä muuttamassa eShopin kautta kohdasta Markkinoi osallistumistasiOhjeet profiilisivun muokkaamiseen löydät täältä >>

Näkyvyysnimen lisäksi listan yhteyteen on helppo ladata mm. yrityksen logo, ohjaus yrityksen sivuille ja muuta tietoa mitä yritys haluaa kertoa tapahtuman kävijöille (videoita/kuvia). Täytättehän siis kaikki tarvittavat tiedot yrityksestänne mahdollisimman pian, jotta kävijät pääsevät ajoissa tutustumaan tapahtumassa mukana oleviin yrityksiin. Tiedot on helposti päivitettävissä eShopin kautta kohdasta Markkinoi osallistumistasi

Huomioithan, että näkyvyysnimi tulee olla päivitettynä viimeistään 25.9.2024 mennessä, jotta se ennättää painettuun messuinfoon ja opasteisiin.

HUOM! Yritysprofiilisivua päivittäessä tietojen siirrossa on yleensä maksimissaan muutaman tunnin viive. Ei siis tarvitse huolestua, jos tiedot eivät päivity nettisivuille saman tien.

Hyödynnä tapahtuman logot ja bannerit omissa markkinointikanavissasi!

Muista kertoa osallistumisestasi ja messuilla esillä olevista uutuuksistasi omissa markkinointi- ja viestintäkanavissasi kuten somessa. Voit käyttää tapahtuman logoja, bannereita ja kuvia markkinoidaksesi tapahtumaosallistumistasi. 

Voit lähettää sähköisiä kutsuja eShopin Kutsu asiakkaasi -sivun kautta. Voit lähettää eKutsuja rajattoman määrän –yhdellä kertaa vaikka sadoille asiakkaille – helposti, ekologisesti ja veloituksetta. Sähköiseen kutsuun voi liittää oman tervehdyksen sekä yrityksen kuvia.

Muista kontaktoida toimittajia ja vaikuttajia aktiivisesti ja kutsua heitä osastollesi. Julkaise tiedotteet eShopin kautta kohdassa Markkinoi osallistumistasi. Toimittajat ja muut median edustajat tunnistat messuilla PRESS-passista. 

Osaston rakentaminen

Voit tilata rakentajakumppanimme Expotecin kautta osastosuunnittelun tai valita valmiin rakennepaketin joko valkoisilla tai mustilla seinillä. Rakennepaketit sisältävät rakenteet, valaistuksen, maton ja siivouksen koko messujen ajalle.  

Jos olet tilannut tai osastoosi kuuluu graafisia tuotteita, kuten otsalautalogo tai -teksti, muistathan toimittaa tarvittavat aineistot osoitteeseen aineisto@expotec.fi viimeistään 22.9.2024.

Graafisiin tuotteisiin tarvittavat aineistot:

  • Painovalmiit PDF-tiedostot (tarkista tilausvahvistuksen mukana tullut aineisto-ohje)
  • Otsalautatekstit/logot

Suunnittele ja tilaa osastolle tarvittavat ja kalusteet 

Hinnoittelumme perustuu hintajaksoihin. Mitä aikaisemmin teet tilauksia, sitä edullisemmin saat osastollasi tarvitsemasi tuotteet ja palvelut ja varmistat tuotteiden saatavuuden. Suunnittele ja tilaa osastolle tarvittavat rakenteet ja kalusteet eShopista kohdasta Tilaa tuotteita ja palveluita. Kun teet tilaukset 12.9.2024 mennessä, saat tuotteet edullisimmin. Säästä ja tilaa ennakkoon! 

13.9.2024 hinnat nousevat 20 %  
30.9.2024 hinnat nousevat 50 %  
15.10.2024 hinnat nousevat 100 %  

Ripustaminen on mahdollista A- ja E-halleissa tietyin rajoituksin hallien reunoilla. Sallittu maksimipaino ripustuskuormassa on A- ja E-hallissa 200kg/ripustuspiste. 200 kg:n ylittävät pistekuormat katsotaan tapauskohtaisesti.

Kattoripustukset messualueella suorittaa Creative Technology Finland Oy. Voit kysyä lisätietoja: messut.tampere@ct-group.com

Ripustustilaus ja siihen liittyvät tekniset tiedot tulee toimittaa viimeistään 30 pv ennen tapahtumaa Creative Technology Finlandille ja Expomarkille, jotka hyväksyvät ripustussuunnitelman ja tarkistavat, onko ripustaminen ko. paikassa mahdollista. Ripustustilaukset voit tehdä eShopissa.

Voit lähettää kulkuluvat kätevästi messutiimisi jäsenien sähköpostiin tai matkapuhelimeen eShopin kautta. Kulkuluvan saaja voi printata sen etukäteen sähköpostissa olevan linkin kautta tai tulostuksen voi tehdä myös tapahtuman sisäänkäynneillä tai Messutoimistossa, josta saa myös rintakorttitaskuja kulkuluville. 

Näytteilleasettajan kulkulupa on osastosi messuaikaista henkilökuntaa varten. Lupa on henkilökohtainen ja voimassa messujen rakennus-, tapahtuma- ja purkuaikoina. Kulkulupa on pidettävä esillä tapahtuman aikana. Rakentajan kulkulupa on voimassa messujen rakennus- ja purkuaikoina. Kulkuluvat ovat maksuttomia.

Rakentajan kulkulupa on voimassa messujen rakennus- ja purkuaikoina.  

Messuaika

Tampereen Messu ja Urheilukeskuksessa on runsaasti pysäköintitilaa. Näytteilleasettajille maksuton pysäköinti – voit tulostaa parkkiluvan ennakkoon eShopista.

Järjestämme maksuttoman bussikuljetuksen näytteilleasettajille hotelleilta tapahtumanpäivien aamuina sekä ti-ke messujen päätyttyä. Vastaathan näytteilleasettajakuljetukseen liittyvään kyselyyn, mikäli aiot hyödyntää kuljetusta. Kysely on lähetetty näytteilleasettajakirjeessä 10.9. ja löydät sen myös eShopin etusivulta.

Kaikille maksuton Messubussi liikennöi Tampereen Rautatieaseman ja Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen välillä koko päivän. Aikataulun näet tästä >>

Messutoimisto palvelee tapahtuman rakennus- ja aukioloaikoina näytteilleasettajia ja rakentajia mm. osastotilausten osalta.  

Messutoimiston aukioloajat:

la 19.10. klo 9­­–15
su 20.10. klo 9–15
ma 21.10. klo 8–18
ti-ke 22.-23.10. klo 8–17:30
to 24.10. klo 8-16:30
pe 25.10. klo 9–14 puhelinpäivystys (p. 040 141 8466)

Aukioloaikojen ulkopuolella ja kiireellisissä tapauksissa:
Asiakaspalvelu: p. 010 830 0800
Järjestelytehtävät: Erkki Koski, p. 040 141 8466

Finnresta Oy vastaa Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen ravintolapalveluista.

Tilaa osastotarjoilut viimeistään 11.10.2024
Tilaa lounas- ja kahvilipukkeet viimeistään 17.10.2024

Tilauslomakkeet löydät eShopin työtilan etusivulta.

Tapahtuma-aikaiset ravintolat ja niiden aukioloajat julkaistaan lähempänä tapahtumaa.

Lisätiedot, erikoistoiveet ja pöytävaraukset: Asiakaspalvelu/Finnresta Oy, p. 040 504 0530, asiakaspalvelu@finnresta.fi

ANNISKELUEHDOT
Huomioithan, että Finnrestalla on anniskeluoikeus koko Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen alueella, joten kaikkien omien alkoholijuomien tuominen tai nauttiminen messualueella on Suomen alkoholilainsäädännön mukaan rangaistava teko. Anniskeluviranomaisilta saamamme ohjeistuksen mukaisesti takavarikoimme messuosastoilta löytyvät omat alkoholituotteet tapahtuman ajaksi.

Näytteilleasettajien taukotila on avoinna tapahtuman aukioloaikojen mukaisesti. Näytteilleasettajien taukotila löytyy A-hallin toisesta kerroksesta näytteilleasettajaravintola Kastrupin vierestä. Tilassa langaton wifi, kahvia ja teetä.  

Älä jätä arvotavaroita esille, kun messupäivä päättyy. Huolehdi vakuutuksista ja mieti, tarvitsetko lisävarustusta, esimerkiksi vitriinejä, lukitusta tai turvavaijereita tietokoneille tai näytöille. Jokainen näytteilleasettaja on itse velvollinen huolehtimaan omien tavaroidensa vakuuttamisesta.

Merkitse toimitusosoite osastolle saapuvalle tavaralle näin: 

Näytteilleasettajan nimi ja osastonumero
TESC // Energia 2024
Ilmailunkatu 20
33900 TAMPERE

Halleissa toimii langaton yleinen verkkoyhteys. Huomioithan kuitenkin, että yhteys ruuhkautuu ja hidastuu helposti tapahtuman aikana.

Salasana verkon käyttöön ilmoitetaan myöhemmin.

Tarjoamme myös yrityskohtaisia verkkoratkaisuja lisäpalveluna tarpeidenne mukaisesti, langallisena tai langattomana. Tilaa tuotteita eShopista kohdasta Tilaa tuotteita ja palveluita.

Ohjeet puhujille ja esiintyjille lähetetään henkilökohtaisesti sähköpostilla ennen tapahtumaa.

Vastuullisuus on joukkovoiman ja uudistumisen rinnalla yksi Expomarkin kolmesta toimintaan pohjautuvasta arvosta. Otamme kaikessa toiminnassamme huomioon sosiaalisen ja taloudellisen vastuullisuuden samoin kuin toimintamme vaikutukset ympäristöön. Edistämme vastuullisuustyötä hyvässä yhteistyössä palvelukumppaneidemme ja tapahtumapaikkojen kanssa eri paikkakunnilla, missä toimimme.

Lue Expomarkin vastuullisuustoimista ja -vinkeistä nettisivuiltamme >>

Lajittelethan näyttelyjätteesi – Tampereen Messu- ja Urheilukeskukselta löytyy monipuoliset kierrätyspisteet!
Katso ohjeistukset tapahtuma-aikaiseen kierrätykseen tästä >>